U NARODNOJ SKUPŠTINI REPUBLIKE SRBIJI PREDSTAVLJEN NACIONALNI IZVEŠTAJ O INKLUZIVNOM OBRAZOVANJU ZA PERIOD 2022-2024

U NARODNOJ SKUPŠTINI REPUBLIKE SRBIJI PREDSTAVLJEN NACIONALNI IZVEŠTAJ O INKLUZIVNOM OBRAZOVANJU ZA PERIOD 2022-2024

Na predstavljanju Nacionalnog izveštaja o inkluzivnom obrazovanju za period 2022-2024, koji je održan u Narodnoj skupštini Republike Srbije, predstavljeni su značajni rezultati unapređenja položaja učenika iz osetljivih grupa u sistemu obrazovanja.
Pomoćnica ministra prosvete Snežana Vuković, istakla je da je implementacija inkluzivnog obrazovanja najintenzivnija u protekle dve godine i navela da je u tom periodu formirano 13 resurs centara koji su opremljeni sa preko 3600 jedinica asistivne tehnologije i obučeno 5.000 nastavnika. Učenici koji se obrazuju po individualnim obrazovnim planovima dostigao je broj od 20596 učenika,
Kada govorimo o obrazovanju učenika romske nacionalnosti, među najvažnijim postignućima izdvajaju se povećanje broja pedagoških asistenata i nastavnika romskog jezika, kao i sve veći obuhvat romskih učenika svim nivoima obrazovanja. Posebno mesto zauzimaju i afirmativne mere koje omogućavaju upis učenika i studenata romske nacionalnosti u srednje škole, više škole i na fakultete.
Ovi rezultati pokazuju koliko je inkluzivno obrazovanje značajno za celo društvo, jer ono ne podrazumeva samo jednak pristup obrazovanju, već i stvaranje uslova da svaki učenik i učenica ostvare svoje potencijale.
Delegacija Nacionalnog saveta Roma, koju su činili Božidar Jovanović, predsednik Nacionalne asocijacije pedagoških asistenata i član Odbora za obrazovanje NSRNM, i Bajram Morina, generalni sekretar Saveta, aktivno se uključila u diskusiju i ukazala na poseban značaj pedagoških asistenata. Božidar Jovanović je istakao da je njihov doprinos u procesu sveobuhvatne inkluzije Roma nemerljiv, jer svojim radom direktno doprinose većem obuhvatu dece, smanjenju osipanja iz obrazovnog sistema i jačanju saradnje škole sa roditeljima i zajednicom. Takođe je naglasio i potrebu za hitnim regulisanjem radno-pravnog statusa pedagoških asistenata, jer je njihova uloga ključna za dalje unapređenje obrazovnih postignuća romskih učenika.
Smatramo da je predstavljanje ovakvih izveštaja veoma važno, jer šalje jasnu poruku da je inkluzivno obrazovanje jedan od stubova razvoja našeg društva i da je integracija romske zajednice u obrazovni sistem prioritet državne politike.

Author: RNS

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *